Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Επιστολή Π.Ο.Φ.Ε.Ε. για αδυναμία εξυπηρέτησης προθεσμιών των δηλώσεων

Επιστολή Π.Ο.Φ.Ε.Ε. για αδυναμία εξυπηρέτησης προθεσμιών των δηλώσεων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ
Π.Ο.Φ.Ε.Ε.

ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42 - 46 - ΑΘΗΝΑ 104 34
ΤΗΛ: 210 8253445 - FAX: 210 8253446 * Ε - Μail: pofee@otenet.gr
ΑΠ.ΑΝΑΓ. ΠΟΛ.ΠΡΩΤ.ΑΘΗΝΩΝ 2923/94 ΚΑΙ ΑΡ.ΚΑΤ. 545/4787/94

Προς το Υπουργείο Οικονομικών

Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Χάρη Θεοχάρη

Κοινοποίηση
• Υπουργό Οικονομικών κ. Ιωάννη Στουρνάρα
• Υφυπουργό Οικονομικών κ. Γεώργιο Μαυραγάνη
• Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή Φορολογίας κ. Γεώργιο Κριτσέλη
• Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων κ. Χαράλαμπο Τσαβδάρη
• Όλα τα Πολιτικά Κόμματα και τους Βουλευτές τους
• Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.
• Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων
• Την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ)

Αθήνα, 10 Ιουλίου 2013

Αρ. Πρωτ. Εξερχομένου 077

Αξιότιμε κε Γενικέ,

Μετά την Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας μας στις 06 και 07 Ιουλίου 2013, και σε συνέχεια των επιστολών μας με αρ.πρ.40-10/6/13 & 72-20/6/13 με τις οποίες σας επισημαίναμε τα αντικειμενικά προβλήματα – τα οποία δυστυχώς παραμένουν ανεπίλυτα - για την εύρυθμη αποστολή και εκκαθάριση των δηλώσεων των φυσικών προσώπων, θέλουμε να σας μεταφέρουμε την ολοκληρωμένη άποψή μας επί των προβλημάτων που υφίστανται και η οποία αποδεικνύει σε κάθε τρίτο, καλοπροαίρετο ή μη, ότι οι νέες καταληκτικές ημερομηνίες που ορίσθηκαν με την ΠΟΛ.1154/26.6.2013 είναι ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΕΣ με τα υφιστάμενα τεχνικά και ανθρώπινα δεδομένα.

1.- Η μη εφαρμογή της 5μηνης προθεσμίας που ορίζει το άρθρο 62 του ΚΦΕ εξ υπαιτιότητας αποκλειστικά των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών δεν σημαίνει ότι μπορεί να συντμηθεί σε ΔΥΟ (2) μήνες γιατί απλά και μόνον «εξυπηρετεί» τον οποιοδήποτε δημοσιονομικό ή μη σχεδιασμό

2.- Αναγνωρίζουμε την « .. ανάγκη αντιμετώπισης σοβαρών και ανυπέρβλητων δυσχερειών στη λειτουργία του ειδικού δικτύου TAXISnet ,» που μνημονεύει η ΠΟΛ.1154/26.6.2013 αλλά σε καμία περίπτωση δεν θεωρούμε ότι το προτεινόμενο διάστημα αποτελεί «.. διευκόλυνση των φορολογουμένων λόγω της υποβολής της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας στα πλαίσια..»

3.- Αναφορικά δε με την «.. απλοποίηση των φορολογικών διαδικασιών» πρέπει να σας επισημάνουμε ότι γενική πεποίθηση των Συναδέλφων είναι ότι η ΠΟΛ.1155/26.6.2013 όχι μόνον δεν επιφέρει απλοποιήσεις αλλά ακόμη και η ΜΗ μέχρι και σήμερα (9/7) καταχώρηση των τόκων – έστω σε έναν από τους συνδικαιούχους – περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα μέχρι σήμερα γνωστά δεδομένα.

4.- Η πληθώρα των εργασιών εντός του Ιουλίου (απλά ενδεικτικά ΦΠΑ, ΦΜΥ, Ε7, ΑΠΔ κλπ) που πρέπει να ολοκληρωθούν από Συναδέλφους και τους εξειδικευμένους συνεργάτες μας, ΑΦΑΙΡΟΥΝ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ το Συνταγματικό μας δικαίωμα να ασκήσουμε ορθά το Επάγγελμά μας στερώντας ταυτόχρονα από τους φορολογούμενους την δυνατότητα να προστατευθούν από το πολυδαίδαλο νομικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε όλα αυτά τα χρόνια.

5.- Έχοντας να αντιμετωπίσουμε καθημερινά ένα TAXISnet που υπολειτουργεί ακόμη και όταν θεωρητικά «δουλεύει» μας υποχρεώνεται σε νεκρούς χρόνους μπροστά σε μια «μάσκα» που κάποια στιγμή πρέπει να «πέσει» και να μιλήσετε προφορικά ή εγγράφως όχι για «παρατάσεις» αλλά για επαναπροσδιορισμό καταληκτικών ημερομηνιών, καθώς γίνεται μεθοδική προσπάθεια να κρυφθούν αληθινά προβλήματα πίσω από τις λέξεις.

6.- Οι άνθρωποι που χειρίζονται τα μηχανήματα που τροφοδοτούν το TAXISnet με αριθμούς είτε είναι Ελεύθεροι Επαγγελματίες είτε είναι Μισθωτοί στα γραφεία μας έχουν δικαίωμα σε αποδεκτά ωράρια και χρονικές περιόδους ημερήσιας εργασίας , ιδίως εν μέσω θέρους και υψηλών θερμοκρασιών, που θα τους επιτρέψουν να ασκήσουν σωστά το Λειτούργημά μας. Το προβλέπουν όλοι οι γραπτοί και άγραφοι Νόμοι. Την δυνατότητα του TAXISnet να «λειτουργεί» 24 ώρες την ημέρα επί 7 ημέρες την εβδομάδα ας την αξιοποιήσει ορθολογικά το αρμόδιο τμήμα για να κάνει αναβαθμίσεις και την συνένωση των Δ.Ο.Υ. μόνον τις «νεκρές» ώρες και όχι τις απογευματινές ώρες που είναι ιδιαίτερα παραγωγικές για τον Κλάδο μας .

Καθώς θα ήταν άνευ ιδιαίτερης σημασίας να γεμίσουμε σελίδες με τα καθημερινά προβλήματα μας στην προσπάθειά μας να λειτουργήσουμε τις εφαρμογές, τα οποία μπορείτε εύκολα να βρείτε και να διαβάσετε στο διαδίκτυο, θα αρκεσθούμε στα όσα περιληπτικά μνημονεύουμε για να αιτιολογήσουν τις, σχεδόν ομόφωνες, ληφθείσες αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης των Αντιπροσώπων από όλη την Ελλάδα:

(Α) Ζητούμε να ορισθούν ΑΜΕΣΑ (έως 15/07/2013) με απόφαση του Υφυπουργού κ.Γεωργίου Μαυραγάνη νέες καταληκτικές ημερομηνίες κατ’ αντιστοιχία της πεντάμηνης διάρκειας του ισχύοντος Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και της ΠΟΛ.1054/26-6-13 που να προβλέπουν σταδιακή υποβολή των δηλώσεων και η οποία θα ορίζει σαν πρώτη καταληκτική ημερομηνία την 30η Αυγούστου 2013 και σαν τελευταία την 31η Οκτωβρίου 2013 (ήτοι πραγματική τετράμηνη περίοδο από 01/07/2013 – 31/10/2013) .

Αναγκαία προϋπόθεση το TAXISnet να λειτουργεί καθημερινά και κυρίως χωρίς προβλήματα τουλάχιστον από τις 07.30 – 22.00 και από Δευτέρα έως και Σάββατο.

(Β) Εφόσον δεν μας γνωστοποιηθεί (δημοσιοποίηση έστω και με δελτίο τύπου) η ύπαρξη της πρόθεσης της Πολιτικής Ηγεσίας για μετατόπιση των ημερομηνιών στο αιτούμενο τετράμηνο ή ακόμη και σε ανάλογο πεντάμηνο διάστημα, μέχρι και την Δευτέρα 15/07/2013, τα Μέλη μας δηλώνουν, με κάθε επίγνωση της ευθύνης που έχουμε απέναντι στους Πελάτες μας, ότι, αρχικά δεν θα είναι δυνατόν να υποβάλλουν δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος κατά το χρονικό διάστημα από 16/07 – 22/07/2013 καθώς ο υπόλοιπος όγκος και χρόνος εργασίας που απαιτείται για να αντιμετωπίσουμε τις παράλληλες υποχρεώσεις μας, σε συνδυασμό με τα τεχνικά προβλήματα του TAXISnet, μας στερούν το δικαίωμα να αξιολογήσουμε ορθά τις φορολογικές ανάγκες των Πελατών μας και να συμπληρώσουμε νόμιμα την φορολογική τους δήλωση παρά του ότι είμαστε γνώστες της ισχύουσας πολυδαίδαλης νομοθεσίας.

Αν τα προβλήματα στην λειτουργία του TAXISnet συνεχισθούν και δεν υιοθετηθούν νέες καταληκτικές ημερομηνίες από την Πολιτική Ηγεσία το Δ.Σ. της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. έχει λάβει την εντολή να συγκαλέσει Ολομέλεια Προέδρων ώστε να ληφθούν σχετικές αποφάσεις αντιμετώπισης των προβλημάτων που δημιουργούν οι λανθασμένες αποφάσεις που βάσιμα πιστεύουμε ότι έχουν ληφθεί υπό πίεση και χωρίς ορθή αξιολόγηση όλων των παραμέτρων.

Περιμένουμε τις αποφάσεις σας που θα μας επιτρέψουν να ανταπεξέλθουμε ορθά στο δύσκολο έργο μας προς όφελος του Δημοσίου συμφέροντος και των Φορολογουμένων Πελατών μας..


Με εκτίμηση
για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος
Πανίδης Ι. Αβραάμ

Ο Γενικός Γραμματέας
Καμπάνης Βασίλειος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου