Σάββατο 18 Μαΐου 2013

Εγχειρίδιο ορθής συμπεριφοράς για εφοριακούς προς τους πολίτες

Το σαβουάρ βιβρ των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών ή αλλιώς Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας που κυκλοφόρησε χθες η Ομάδα Καταπολέμησης Διαφθοράς περιγράφει τις θεμελιώδεις αρχές που αποτελούν «τη βασική πυξίδα για κάθε ενέργεια» των υπαλλήλων και δεν επιτρέπει να υπάρξει παρέκκλιση σε ανάρμοστες συμπεριφορές.


Σύμφωνα με τον Κώδικα, οι πολίτες αντιμετωπίζονται με ευγένεια και σε καμία περίπτωση δεν ανεβοκατεβαίνουν όλους τους ορόφους για να εξυπηρετηθούν. Δεν δίνεται προτεραιότητα σε υποθέσεις έπειτα από έξωθεν ή οίκοθεν παρέμβαση. Το οποιοδήποτε λάθος που θίγει δικαιώματα κάποιου πολίτη διορθώνεται αμέσως, ενώ η συνέπεια στις απαντήσεις έναντι αιτημάτων πολιτών - γραπτώς, τηλεφωνικώς ή αυτοπροσώπως - αποτελεί αδιαπραγμάτευτη αρχή. Ούτε λόγος για "φακελάκι".
«Μόνο όταν οι υπάλληλοι μιας υπηρεσίας επιλέξουν να συνεργαστούν μεταξύ τους για να κάνουν πραγματικότητα τις διατάξεις του παρόντος Κώδικα, με την καθημερινή εφαρμογή των αρχών του, θα αναδειχθεί η πραγματική του αξία. Κατ' αυτόν τον τρόπο, το υπουργείο Οικονομικών θα καταστεί μια υπηρεσία σύγχρονη και λειτουργική».

Σύμφωνα με Τα Νέα, στην ειδυλλιακή εκδοχή λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών, ο υπάλληλος χαρακτηρίζεται από υψηλή ευσυνειδησία και σεβασμό για την αξιοπρέπεια των συναδέλφων του και των πολιτών. Σύμφωνα με την έκθεση ιδεών, που αποτελεί ο Κώδικας, είναι επίσης απόλυτα συνεπής στο ωράριό του και εργάζεται και πέραν αυτού σε έκτακτες ανάγκες, ενώ θέτει τις ηθικές αρχές πάνω από το ατομικό κέρδος ή συμφέρον.

Ακόμη και περιπτώσεις υπαλλήλων που χρέωναν το Δημόσιο, καλώντας ροζ γραμμές ή έμπαιναν σε αντίστοιχες ιστοσελίδες, θα εξαλειφθούν. «Η υλική ιδιοκτησία, όπως τα τηλέφωνα, οι υπολογιστές, η πρόσβαση στο Διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τα φωτοαντιγραφικά μηχανήματα, μπορεί να χρησιμοποιείται περιστασιακά για μη επαγγελματικούς σκοπούς, αλλά μόνο εάν μια τέτοια χρήση είναι λογική και περιορισμένης διάρκειας και δεν εμποδίζει την εργασία» αναφέρει ένας από τους κανόνες.

Οι σωστοί υπάλληλοι καλούνται μάλιστα να νουθετούν τους επιρρεπείς σε λάθος συμπεριφορές ή αξιόποινες πράξεις συναδέλφους τους. «Σε περίπτωση που ο υπάλληλος αντιλαμβάνεται ότι ένας συνάδελφος είναι έτοιμος να προβεί σε μια ενέργεια, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τον παρόντα Κώδικα, οφείλει να τον βοηθήσει να καταλάβει ότι αυτό που πρόκειται να κάνει δεν επιτρέπεται και ότι πρόκειται για λάθος που θα μπορούσε να στοιχίσει ακριβά και στον ίδιο και στην υπηρεσία» επισημαίνεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου