Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Από 1.1.2014 οι συναλλαγές στην Γ.Γ.Δ.Ε. - Συνέντευξη με τον Γενικό] Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Κο Θεοχάρη

Από 1.1.2014 οι συναλλαγές στην

 Γ.Γ.Δ.Ε. - Συνέντευξη με τον Γενικό]

 Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Κο Θεοχάρη


Παραθέτουμε τη συνέντευξη 
που μας παραχώρησε ο
 Γ.Γ.Δ.Ε. κ. Χ. Θεοχάρης.

- TAXHEAVEN:
 Κ. Γενικέ,
 μπορείτε επιγραμματικά
 να μας αναφέρετε τις νέες υπηρεσίες που θα μπουν σε λειτουργία 
 στην Γ.Γ.. το προσεχές διάστημα (π.χ. κατάθεση συμφωνητικών
, κ.λπ.); Μπορείτε επίσης να μας αναφέρετε ποιες εφαρμογές
 βρίσκονται στο σχεδιασμό έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθεί 
η επίσκεψη των πολιτών στις Δ.Ο.Υ. τώρα μάλιστα που
 πολλές από αυτές έχουν συγχωνευθεί ή καταργηθεί;

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ: Καταρχήν έχουμε τα ηλεκτρονικά
 μισθωτήρια. Την υπηρεσία αυτή την έχουμε εξαγγείλει
 από καιρό και βρισκόμαστε πλέον στο τελικό στάδιο 
ελέγχων ώστε να βγει η εφαρμογή προς χρήση.
 Περιμένουμε όμως να περάσει μια σχετική διάταξη
  - ελπίζουμε να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο 
του ΕΝ.Φ.Α.- ώστε να καθοριστεί ότι τη σχετική
 υποχρέωση υποβολής έχει μόνο ο εκμισθωτής 
του ακινήτου. Με τον τρόπο αυτό θα γίνονται
 και οι σχετικοί έλεγχοι μέσα στο σύστημα του περιουσιολογίου.
Από κει και πέρα έχουμε τα τελευταία κομμάτια του
 taxis net που είναι οι λοιποί παρακρατούμενοι 
φόροι (3% τεχνικών έργων, κ.λπ). Επίσης, το ηλεκτρονικό 
παράβολο και τις οίκοθεν εισπράξεις που είναι κάτι 
αντίστοιχο με το ηλεκτρονικό παράβολο που αφορούν
 όμως μεταβλητό ποσό. Ευελπιστούμε οι εφαρμογές
 αυτές να είναι έτοιμες μέχρι το τέλος του έτους ή το 
αργότερο στις αρχές του 2014 και πρακτικά με τον 
τρόπο αυτό θα καταργηθεί το ταμείο της Δ.Ο.Υ.
Επίσης, θα ενσωματωθούν και τα ειδοποιητήρια για την
 πληρωμή του φόρου πολυτελείας, με την ίδια λογική 
που έχουν και τα υπόλοιπα ειδοποιητήρια, δηλαδή στην 
ίδια εφαρμογή θα προστεθούν και αυτές οι εκτυπώσεις.
Βέβαια, υπάρχουν ακόμη κάποιες άλλες υπηρεσίες που 
πρέπει να προχωρήσουν ώστε να έχουμε πλήρη κατάργηση
 των επισκέψεων στις Δ.Ο.Υ. (αυτόματος συμψηφισμός,
 κ.λπ.) που ευελπιστούμε να ολοκληρωθούν σύντομα.
Τέλος, θα σχεδιαστεί εφαρμογή για την υποβολή
των συμφωνητικών που συνάπτονται μεταξύ
 επιτηδευματιών (που μέχρι σήμερα υποβάλλονται
 με σχετική κατάσταση κάθε τρίμηνο στις Δ.Ο.Υ. 
από τους συμβαλλόμενους), που θα κινείται στο
 ίδιο πλαίσιο με την υποβολή των μισθωτηρίων.
 Μάλιστα, προσανατολιζόμαστε στο να υποβάλλονται 
όχι κάθε τρίμηνο αλλά μέσα σε ένα εύλογο χρονικό 
διάστημα από την ημερομηνία σύνταξής τους. Έτσι,
 η αναγραφή από τους υπόχρεους των λίγων στοιχείων 
που απαιτούνται (π.χ. ποσά, διάρκεια, κ.λπ.),
 θα πραγματοποιείται μέσω της ηλεκτρονικής
 εφαρμογής, χωρίς χαμένες εργατοώρες γι
α μετακινήσεις στις Δ.Ο.Υ.


- TAXHEAVEN: Πρακτικά, βλέπουμε ότι όλες οι συναλλαγές σιγά-σιγά θα γίνονται μόνο ηλεκτρονικά


Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ: Αυτός είναι ο στόχος μας. Όλες οι 
δηλώσεις να γίνονται ηλεκτρονικά, οι πληρωμές να 
πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά. Στη συνέχεια με
 τα στοιχεία που συλλέγουμε θα γίνονται οι 
απαιτούμενοι έλεγχοι μέσα από το risk analysis.
 Αυτό είναι το μοντέλο που ακολουθούμε.


-TAXHEAVEN: Σχετικά με το θέμα των εκπρόθεσμων
 δηλώσεων Ε1 και την αναγνώριση του κωδικού
 049 (αποδείξεις), υπάρχει κάποια εξέλιξη; Η νομοθετική 
ρύθμιση που περιμέναμε δεν έχει ενταχθεί σε κάποιο
 σχέδιο νόμου μέχρι στιγμής.

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ:  Ευελπιστούμε να συμπεριληφθεί στο 
επόμενο νομοσχέδιο (σημ. κατατέθηκε).


-TAXHEAVEN:  Για το θέμα της διόρθωσης των μηδενικών
 εκκαθαριστικών σημειωμάτων Φ.Α.Π. έτους 2011,
 2012 και 2013. Πότε θα αναρτηθούν ώστε να προβούν
 οι ενδιαφερόμενοι στις όποιες διορθώσεις;

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ:  Αυτές τις μέρες θα αναρτηθούν τα 
μηδενικά εκκαθαριστικά Φ.Α.Π. του 2011 (σ.σ. άνοιξε ήδη)
, ώστε να προβούν οι φορολογούμενοι στις διορθώσεις. 
Να τονίσω ότι τα εκκαθαριστικά αυτά θα έχουν 
τρέχουσα ημερομηνία έκδοσης, οπότε η προθεσμία
 του τετραμήνου θα τρέχει από την ημερομηνία
 αυτή και μετά. Στη συνέχεια θα αναρτηθούν
 και τα υπόλοιπα μηδενικά εκκαθαριστικά.


- TAXHEAVEN: Σχετικά με την υποβολή καταστάσεων
 ανά μήνα έχετε εξαγγείλει ότι αρχικώς θα είναι μόνο 
για τα έσοδα. Επίσης, έχετε πει ότι η διαδικασία 
αυτή θα επιφέρει ουσιαστικά την κατάργηση των
 βιβλίων (απλογραφικών). Πως φαντάζεστε ότι μπορεί
 να λειτουργήσει; Θα δοθούν νωρίτερα οδηγίες έτσι 
ώστε να υπάρχει χρόνος  για την εναρμόνιση των 
μηχανογραφικών συστημάτων;

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ: Ας πάρουμε τα πράγματα απ΄την 
αρχή. Σύμφωνα με τον τωρινό σχεδιασμό του
 Κ.Φ.Α.Σ., από 1.1.2014 καταργούνται τα δελτία
 αποστολής, κ.λπ. οπότε δεν χρειάζεται πλέον να
 υπάρχει σήμανση στα παραστατικά που εκδίδονται.
 Με λίγα λόγια δεν υπάρχει ούτε θεώρηση στοιχείων
 ούτε σήμανση αυτών. Συνεπώς, από 1.1.2014 όποιος
 επιθυμεί να κρατήσει την σήμανση θα πρέπει 
να αναβαθμίσει τον μηχανισμό που διαθέτει (προκειμένου
 να στέλνει αυτόματα τα στοιχεία) και όποιος δεν 
επιθυμεί, απλώς δεν θα έχει σήμανση.

Σχετικά με τη μηνιαία υποβολή καταστάσεων με τις 
συναλλαγές των επιχειρήσεων, θέλω να δώσω κάποιες
 διευκρινίσεις. Εκτός από τις συναλλαγές που αφορούν
 στα έσοδα –που θα υποβάλλονται μηνιαίως- θα 
υποβάλλονται και καταστάσεις με τις συναλλαγές
 των εξόδων (ανάλογα με την κατηγορία βιβλίων 
που τηρούνται), δηλαδή θα υποβάλλονται κάθε
 τρίμηνο ή μηνιαίως.
Για παράδειγμα τα έσοδα του μηνός 1/2014 θα
 υποβάλλονται έως τις 15 του 2/2014.
Στη δεδομένη χρονικά στιγμή, η τεχνολογία μας επιτρέπει
 χωρίς να υπάρχει μεγάλο κόστος,  να έχουμε ένα μεγάλο 
εργαλείο για να απελευθερώσουμε την αγορά. Ίσως σας
 δημιουργήθηκε εύλογα το ερώτημα «πως μπορούμε να το
 πετύχουμε αυτό»;
Μπορούμε προς δυο ή τρεις κατευθύνσεις και θα προσπαθήσω
 να σας αιτιολογήσω τη σκέψη μου.

Η μια είναι τα εικονικά τιμολόγια. Μέσα από τη διασταύρωση 
των στοιχείων που θα υποβάλλονται θα μπορούμε άμεσα
 να εντοπίζουμε τις ύποπτες συναλλαγές. Η αλήθεια είναι 
ότι πολλές φορές αναγράφονται λανθασμένα στοιχεία από
 παραδρομή κ.λπ. Στις περιπτώσεις αυτές δεν θα
 υπάρχει ομηρεία των συναλλασσόμενων, αλλά
 θα τους δίνεται η δυνατότητα να διορθώσουν
 τα στοιχεία και να βγουν από την «κόκκινη»
 λίστα της Γ.Γ.Π.Σ. 
 Έτσι, δίνουμε τη δυνατότητα στην αγορά να
 αυτορυθμιστεί. Φυσικά, όταν οι συναλλασσόμενοι
 συμφωνούν να αναγράψουν αμφότεροι μια εικονική
 συναλλαγή, τότε είναι ήδη υπόλογοι και θα
 επωμιστούν τις συνέπειες. Με τον τρόπο αυτό δεν
 θα κυνηγάμε ανθρώπους που δεν φταίνε, αλλά θα
 επικεντρωθούμε στους πραγματικά φοροφυγάδες
 και στις επιχειρήσεις που εκδίδουν εικονικά τιμολόγια.

Η δεύτερη κατεύθυνση έγκειται στο γεγονός ότι οι 
έλεγχοι δεν θα επικεντρώνονται στις επιστροφές Φ.Π.Α
. αλλά στις εικονικές συναλλαγές. Οι έλεγχοι θα
 στοχεύουν  στις ύποπτες συναλλαγές που θα προκύπτουν 
από τη διασταύρωση των στοιχείων που θα υποβάλλονται. 
Αν ο «Χ» φορολογούμενος δηλώσει για 
παράδειγμα ότι εξέδωσε προς το «Ψ» τρία
 τιμολόγια και αντίστοιχα ο «Ψ» ότι έλαβε από τον
 «Χ» τέσσερα, τότε αμέσως θα μπαίνουν στο στόχαστρο
 και οι δύο και θα ζητούνται εξηγήσεις. Όχι γενικώς, 
αλλά ειδικώς, για το συγκεκριμένο τιμολόγιο που δεν
 δηλώθηκε. Να τονίσω πάλι ότι στις περιπτώσεις που έχει
 γίνει λανθασμένη αναγραφή τότε θα δίνεται η
 δυνατότητα διορθώσεων έτσι ώστε να μην υπάρχει 
ταλαιπωρία των πολιτών.

Εφόσον πάμε σε ελέγχους τέτοιας μορφής,
 στοχευμένους, θα έχουμε σίγουρα αποτελέσματα. 
Θα μπορέσει έτσι να βελτιωθεί κατά πολύ και ο χρόνος 
επιστροφής του Φ.Π.Α. Αν θέλετε όμως την 
προσωπική μου άποψη, πιστεύω ότι χάνουμε
 πολύ περισσότερα χρήματα από χρεωστικές
 δηλώσεις Φ.Π.Α. που θα πρεπε να είναι πολύ
 μεγαλύτερες, παρά από τις επιστροφές Φ.Π.Α.
 που είναι λανθασμένες.

Επίσης, μέσα από αυτό τον μηχανισμό το Υπ. Οικ.
 θα βλέπει όσους αναμορφώνουν συχνά-πυκνά 
τα έσοδά τους (ή τα έξοδά τους) μέσω των
 τροποποιητικών δηλώσεων Φ.Π.Α. και θα μπορεί
 να δημιουργεί το προφίλ τους. Έτσι, έχουμε ένα
 ποιοτικό στοιχείο για τι είναι η κάθε επιχείρηση και 
τι έλεγχο πρέπει να στείλουμε.

Σχετικά με το τελευταίο σκέλος της ερώτησής σας, 
από τη στιγμή που θα έχει στη διάθεση του το Υπ. Οικ.
 τα έσοδα και τα έξοδα των επιχειρήσεων, τότε 
ουσιαστικά θα έχει πλήρη εικόνα των βιβλίων τους.
 Οπότε, θα μένει στον έλεγχο να διασταυρώσει αν 
αυτά που έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά είναι ταυτόσημα
 με όσα δείχνει η πραγματικότητα (από τα βιβλία της επιχείρησης).

Κλείνοντας να πω ότι τα οφέλη από την εφαρμογή 
της μηνιαίας υποβολής των συναλλαγών θα είναι 
αμφίδρομα και θα το δείτε στην πράξη.

- TAXHEAVEN: Λόγω του ότι πλησιάζει η στιγμή που
 θα τεθεί σε ισχύ η ανωτέρω διαδικασία μπορείτε να
 μας διευκρινίσετε πρακτικά πως μπορεί να γίνει αυτό;

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ: Πάμε λοιπόν στο πρακτικό κομμάτι.
 Υπάρχουν τέσσερις τρόποι να στείλει κάποιος
 τις καταστάσεις αυτές:
1. Μέσω του μηχανισμού σήμανσης τα στοιχεία
 μπορούν να αποσταλούν (αν δεν έχει τη δυνατότητα 
μπορεί να αναβαθμιστεί).
2. Μέσω του λογισμικού του λογιστηρίου που
 διαθέτει η κάθε επιχείρηση.
3. Για όσους δεν διαθέτουν τίποτε από τα παραπάνω,
 μέσω της ειδικής πλατφόρμας που θα ανοίξει
 στην οποία μπορεί να υποβάλλονται οι σχετικές καταστάσεις.
4. Μέσω των εταιριών παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών τιμολογίων
Εμείς θα ανοίξουμε την πλατφόρμα και σε
 web services ώστε να μπορούν να υποβληθούν
 οι καταστάσεις από το λογισμικό που διαθέτει η 
κάθε επιχείρηση, αλλά και σε σελίδα για όσους δεν
 διαθέτουν λογισμικό.
Να προσθέσω ότι θα προσπαθήσουμε σύντομα
 να κοινοποιήσουμε τις σχετικές οδηγίες ώστε
 να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι.


- TAXHEAVEN: Συνεπώς από 1.1.2014 θα
 ισχύσει η ανωτέρω υποχρέωση για αποστολή
 των συναλλαγών με τους τέσσερις  τρόπους που περιγράψατε.

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ:  Ναι.

- TAXHEAVEN:  Υπάρχει σκέψη να καθιερώσετε
 υποχρεωτικά το ηλεκτρονικό τιμολόγιο;

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ:  Το ηλεκτρονικό τιμολόγιο σε 
καμία περίπτωση δεν θα γίνει υποχρεωτικό. Είναι 
προαιρετικό. Από τη στιγμή που είναι «φθηνότερο»
 γιατί πρέπει εμείς ως Υπ. Οικ. να ορίσουμε
 την υποχρεωτικότητά του; Η αγορά πρέπει
 να αυτορυθμιστεί στο κομμάτι αυτό.  Άλλωστε
, δεν μπορούμε να υποχρεώσουμε τους πολίτες
 να ακολουθήσουν κάτι που είναι κοινά
 παραδεκτό πως είναι «φθηνότερο».


- TAXHEAVEN: Υπάρχει σκέψη για κατάργηση του φορολογικού 
πιστοποιητικού από τους ορκωτούς ελεγκτές; Εάν ναι, οι 
έλεγχοι θα γίνονται από την Γ.Γ.Δ.Ε. πλέον με την μέθοδο 
 risk analysis?

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ:  Δεν έχω αίσθηση αν θα εξακολουθήσει
 να υφίσταται το φορολογικό πιστοποιητικό ή αν θα 
υπάρξει μια μεταβατική περίοδος. Υπάρχουν κάποιες
 συζητήσεις, όμως δεν είμαι σε θέση να σας πω κάτι με
 βεβαιότητα. Άλλωστε, καθ’ ύλην αρμόδιος για το
 θέμα αυτό είναι ο Υφυπουργός κ. Μαυραγάνης.


- TAXHEAVEN: Τα δεδομένα που αναλύει το  risk analysis
 σύστημα εισάγονται κατευθείαν στο σύστημα από την
 Γ.Γ.Δ.Ε.  ή υπάρχει ανθρώπινο δυναμικό που κάνει την 
εισαγωγή των στοιχείων; Θα υπάρχει κάποια εξέλιξη στην 
όλη διαδικασία των ελέγχων εκτός από την στελέχωση
 με ανθρωπινό δυναμικό.;
To elenxis λειτουργεί πλήρως; είστε ικανοποιημένος;

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ:  Τα στοιχεία που υπάρχουν στο Taxis
 και στο elenxis  εισάγονται αυτόματα στην εφαρμογή 
του risk analysis. Σχετικά με αν είμαι ικανοποιημένος ή
 όχι με τη λειτουργία του θα σας πω το εξής: Είμαι
 οπαδός της άποψης ότι όλα τα πράγματα επιδέχονται 
βελτιώσεων. Υπάρχουν ακόμη πολλά πράγματα που 
πρέπει να γίνουν έτσι ώστε να πετύχουμε τους στόχους μας
. Καλώς ή κακώς ο νέος Κ.Φ.Δ. αλλάζει άρδην το τοπίο
, οπότε πρέπει να αναθεωρήσουμε πολλά πράγματα
 στο ισχύον καθεστώς των ελέγχων, καθώς και στο
 taxis, στις ρυθμίσεις, στην εξόφληση χρεών κ.λπ.


- TAXHEAVEN: Περιουσιολόγιο. Πως θα λειτουργήσει 
πρακτικά η συγκεκριμένη εφαρμογή; Γνωρίζεται λεπτομέρειες
 για τα δεδομένα που θα εμπεριέχονται στο περιουσιολόγιο;

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ:   Το περιουσιολόγιο ώς έργο θα το χαρακτήριζα
 εφάμιλλο με αυτό του κτηματολογίου. Όπως δηλαδή
 στο κτηματολόγιο αποτυπώνεται η ακίνητη περιουσία
 της χώρας, έτσι και στο περιουσιολόγιο θα 
αποτυπώνεται όλη η περιουσία των πολιτών. Η μεθοδολογία 
του διέπεται από μια αρχή που ορίζει ότι πρέπει πρώτ
α να συγκεντρωθούν τα απαραίτητα στοιχεία από τρίτους,
 ώστε στη συνέχεια να διασταυρωθούν με όσα δηλώνονται
 από τους φορολογούμενους. Δηλαδή, κάνουμε πρώτα
 μια απογραφή κατά κάποιον τρόπο. Δηλαδή, αυτά είναι 
τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, αυτά είναι τα σκάφη
, κ.λπ. Αυτό βέβαια δεν είναι απλό, διότι για κάποιες
 κατηγορίες δεν υπάρχει μηχανογραφημένη βάση 
ώστε να μπορούν οι τρίτοι να μας στέλνουν τα 
στοιχεία που απαιτούνται.  Ουσιαστικά, για κάθε στοιχείο
 του περιουσιολογίου πρέπει να ζητούνται οι
 ανάλογες πληροφορίες, οπότε αντιλαμβάνεστε
 ότι χρειάζεται πολλή δουλειά για να ολοκληρωθεί η
 διαδικασία. Έχοντας αυτή τη βάση μπορούμε στη 
συνέχεια να διασταυρώσουμε ποιος έχει τι.
Μαζεύουμε ήδη αρκετά στοιχεία από τρίτους (ασφάλιστρα,

 δίδακτρα, τόκους καταθέσεων κ.λπ.) και πρέπει 
όλα αυτά να αξιολογηθούν ώστε να οδηγηθούμε στο 
επιθυμητό αποτέλεσμα.


- TAXHEAVEN: Υπάρχουν σκέψεις για την δημιουργία 
ενός δίαυλου επικοινωνίας μεταξύ λογιστών και Γ.Γ.Δ.Ε.
 για τα λάθη των εφαρμογών της Γ.Γ.Δ.Ε. πριν ακόμα
 αυτά βγουν στην τελική του μορφή; Παλιότερες ηγεσίες
 της Γ.Γ.Π.Σ. έβγαζαν τις εφαρμογές για μία περίοδο 
λίγων μηνών σε δοκιμαστική λειτουργία. Υπάρχει η 
βούληση και ο χρόνος για να ξαναγίνει κάτι τέτοιο; 
Μήπως πρέπει τις όποιες αλλαγές γίνονται στην 
εφαρμογή για παράδειγμα του Ε1 να τις γνωρίζει 
ο χρήστης εκ των προτέρων και όχι εκ των υστέρων;

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ:   Θέλουμε τη συνεργασία και
 θεωρούμε απαραίτητη τη βοήθεια των λογιστών
-φοροτεχνικών. Ευελπιστούμε να ανοίξει φέτος η 
εφαρμογή του Ε1 νωρίς (όχι όπως πέρυσι), ώστε να
 έχουμε την πολυτέλεια να δώσουμε το χρόνο για τη
 διόρθωση λαθών ή την υποβολή παρατηρήσεων.
 Από κει και πέρα με βρίσκει σύμφωνο η ιδέα της 
ενημέρωσης των χρηστών για τις όποιες αλλαγές στις 
εφαρμογές.


- TAXHEAVEN: Πότε θα ανοίξει η εφαρμογή για τα στοιχεία
 των επιτηδευματιών από την Γ.Γ.Π.Σ. που έχει
 κλείσει εδω και αρκετό διάστημα;

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ:  Η εφαρμογή θα ανοίξει σύντομα.
 Έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες από τη
 Γ.Γ.Π.Σ. και σε λίγο χρονικό διάστημα θα είναι 
στη διάθεση των χρηστών.


- TAXHEAVEN:  Πως  θα γίνει πρακτικά η 
απενεργοποίηση Α.Φ.Μ. στις  περιπτώσεις που
 κάποιος δεν υποβάλλει Φ.Π.Α. για δύο συνεχόμενα τρίμηνα;
Πως θα ειδοποιούνται οι επιχειρήσεις που λαμβάνουν
 τιμολόγια από τις εταιρίες που έχουν μπει στην «blacklist»;

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ:  Είναι πολύ απλό. Αφού θα στέλνουν 
οι επιχειρήσεις τις συναλλαγές τους ηλεκτρονικά (με
 τη διαδικασία που σας περιέγραψα παραπάνω), 
θα έχουμε, ως Υπ. Οικ. όλο το υλικό. Θα σας παραθέσω
 ένα παράδειγμα για να γίνει κατανοητό. Έστω ότι η
 εταιρεία «Α» υποβάλει τις συναλλαγές του μηνός
 Φεβρουαρίου 2014 μέσω της πλατφόρμας του Υπ. Οικ
. και μέσα στις συναλλαγές αυτές υπάρχει και το Α.Φ.Μ
. της εταιρείας «Β». Η εταιρεία «Β» δεν έχει υποβάλλει
 δηλώσεις Φ.Π.Α. για δύο συνεχόμενα τρίμηνα και 
μπήκε στην «blacklist» της Γ.Γ.Π.Σ. Την πρώτη φορά
 που θα στείλει τις καταστάσεις δεν θα υπάρχει κάποιο
 πρόβλημα, θα αποδεχτούμε τις συναλλαγές. Όμως,
 η επιχείρηση «Α» θα ειδοποιηθεί από την Γ.Γ.Δ.Ε.
 ότι το Α.Φ.Μ. της εταιρείας «Β» είναι στην 
«blacklist» οπότε θα είναι ενήμερη. Μάλιστα θα
 προσπαθήσουμε να δώσουμε 
τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να μπορούν μέσα 
από το λογισμικό που χρησιμοποιούν να ενημερώνονται
 κατά την καταχώριση των τιμολογίων (μέσω της
 σύνδεσης με την Γ.Γ.Δ.Ε.), αν το συγκεκριμένο Α.Φ.Μ
. είναι στην «blacklist».


-TAXHEAVEN: Στο αναλυτικό πρόγραμμα με τις δράσεις
 για την καταπολέμηση της διαφθοράς που έχει αναρτηθεί
 στο site της Γ.Γ.Δ.Ε.
Αναφέρεται μεταξύ άλλων:
«Φορολογία: Εξορθολογισμός των προστίμων – 
ποινών (ενοποίηση, ομαδοποίηση ή συγχώνευση) 
με βάση την αρχή της αναλογικότητας και τη μέγιστη 
δυνατή αντικειμενικοποίηση των προστίμων – ποινών
 (ιστορικό συμμόρφωσης)».
Είναι εξορθολογισμός το πρόστιμο των 2.500 για
 την καθυστέρηση υποβολής μίας δήλωσης όπως
 αναφέρεται στον κώδικα φορολογικών διαδικασιών;

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ:  Καταρχήν πρέπει να πούμε ότι 
χρειάζεται να επανεξεταστούν κάποια θέματα. Για παράδειγμα,
 προκύπτουν πρόστιμα για εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων
 σε κάποιες περιπτώσεις αλλά δεν υπάρχει δόλος από τον
 επιχειρηματία. Θα κάνουμε κάθε δυνατή προσπάθεια
 να είμαστε επιεικείς απέναντι σε φορολογούμενους που εκ παραδρομής
 ή τέλος πάντων όχι από δόλο, υπέβαλαν εκπρόθεσμη
 δήλωση κ.λπ.  Επίσης, να τονίσω ότι σε ορισμένα 
σημεία η πρόθεση μας δεν ήταν αυτή που αποτυπώθηκε 
στο κείμενο του νόμου, όπως για παράδειγμα το πρόστιμο 
των 2.500 για κάθε μη εκδοθείσα απόδειξη (για εταιρείες
 με διπλογραφικά βιβλία). Η δική μας πρόθεση, ή εν πάση
 περιπτώσει αρχικά θέλαμε να υπάρχει ένα πρόστιμο
 (2.500,00) ανά φύλλο ελέγχου ανεξαρτήτως
 αριθμού αποδείξεων. Αν υποτροπιάσει ο φορολογούμενος 
τότε το πρόστιμο διπλασιάζεται κ.λπ. Αυτό τώρα πρέπει
 να το εξετάσουμε ώστε να καταλήξουμε στην οριστική
 μορφή των προστίμων.
Πρέπει όμως να έχουμε στο μυαλό μας ότι οι προθεσμίες 
υπάρχουν για να τηρούνται. Απαιτείται η δέουσα
 σοβαρότητα για την τήρηση των προθεσμιών όχι 
όμως μόνο από την πλευρά των φορολογουμένων 
αλλά και από τη δική μας πλευρά, έτσι ώστε να
 υπάρχει κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης.


-TAXHEAVEN: Στο ίδιο κείμενο επίσης αναφέρεται:
«Συμβολή από τη σκοπιά της καταπολέμησης της διαφθοράς 
στην ενίσχυση ευρείας δημοσιοποίησης των φορολογικών & 
τελωνειακών νόμων, κανόνων και των ερμηνειών τους, δημοσίευση 
και δωρεάν παροχή οδηγών φορολογικών & τελωνειακών
 διαδικασιών, έκδοση βιβλίων με ερμηνείες των νόμων και
 παραδείγματα εφαρμογής»
‘Ολα τα ανωτέρω θα γίνουν; Γνωρίζεται γιατί εδώ και
 χρόνια δεν δίνονται στην δημοσιότητα οι ατομικές
 διοικητικές λύσεις παρά το γεγονός οτι υπάρχει
 νομοθετική ρύθμιση από παλιά που το προβλέπει;
Θα δώσετε εντολές για την επίσπευση ανάρτησης στον 
ιστότοπο της Γ.Γ.Π.Σ. από όλα τα τμήματα, των ατομικών 
αυτών λύσεων;

Χ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ:  Έχουμε ως στόχο να αναρτώνται όλες οι
 αποφάσεις στον δικτυακό τόπο της Γ.Γ.Δ.Ε. Δεν θα 
προχωρήσουμε σε εκδόσεις βιβλίων, αλλά όλο το υλικό
 που υπάρχει θα αναρτάται στον δικτυακό μας τόπο 
έτσι ώστε να έχει πρόσβαση στην πληροφορία ο 
πολίτης. Θα δοθούν οι οδηγίες να επισπεύσουν 
τα αρμόδια τμήματα την ανάρτηση των ατομικών
 διοικητικών λύσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου