Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Κατάργηση θέσεων, κλάδων και ειδικοτήτων σε ολόκληρο το Δημόσιο με υπουργική απόφαση

Κατάργηση θέσεων, κλάδων και ειδικοτήτων σε ολόκληρο το Δημόσιο με υπουργική απόφαση 

Ρεπορτάζ: Μάρω Καπετάνη
Καταργήσεις θέσεων, κλάδων και ειδικοτήτων σε όλο το φάσμα της διοίκησης, υπουργεία, αυτοτελείς δημόσιες υπηρεσίες, αποκεντρωμένες διοικήσεις, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ΝΠΔΔ προβλέπει το πολυνομοσχέδιο για το Δημόσιο, ενώ καθορίζονται τα κριτήρια και η διαδικασία με την οποία από το πλεονάζον προσωπικό θα επιλέγονται όσοι θα οδηγηθούν σε διαθεσιμότητα-κινητικότητα.
Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης τις ρυθμίσεις με τις οποίες καταργούνται οι υπηρεσίες των σχολικών φυλάκων και της Δημοτικής Αστυνομίας, καθώς και οι ειδικότητες των οδηγών και τεχνικών της Διεύθυνσης Κρατικών Αυτοκινήτων του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, βάσει των οποίων τίθενται σε διαθεσιμότητα-κινητικότητα άμεσα 2.200 σχολικοί φύλακες και περίπου 50 οδηγοί του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και σε δεύτερο χρόνο 3.500 δημοτικοί αστυνομικοί. Μειώνεται επίσης ο χρόνος της διαθεσιμότητας από 12 σε 8 μήνες.
Προς τη διαθεσιμότητα-κινητικότητα οδηγεί εξάλλου η ρύθμιση με την οποία, με κοινή απόφαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και του οικείου υπουργού δίνεται η δυνατότητα κατάργησης θέσεων ή κλάδων ή ειδικοτήτων σε ολόκληρο το Δημόσιο, προκειμένου να εφαρμοστούν τα νέα οργανογράμματα που αποφασίζονται από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης. Με τη ρύθμιση αυτή θα οδηγηθούν σε διαθεσιμότητα-κινητικότητα περίπου 2.000 υπάλληλοι υπουργείων για τους οποίους έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των δομών. Την ίδια ώρα, πάντως, προβλέπεται και η δυνατότητα σύστασης θέσεων ανά κατηγορία, κλάδο ή ειδικότητα, με απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και του εκάστοτε οικείου υπουργού.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ
Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει επίσης τον τρόπο επιλογής του προσωπικού που θα τίθεται σε διαθεσιμότητα-κινητικότητα σε περίπτωση που καταργούνται ορισμένες θέσεις του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, με βασικότερο κριτήριο τον τρόπο πρόσληψης του υπαλλήλου, εάν δηλαδή έχει προσληφθεί με διαγωνισμό ή αξιοκρατικά κριτήρια. Η επιλογή συγκεκριμένα θα γίνεται βάσει της αποτίμησης των προσόντων των υπαλλήλων, που στηρίζεται σε κριτήρια με αντίστοιχη μοριοδότηση (σ.σ. δεν προσδιορίζονται τα μόρια) όπως η βασική και επαγγελματική εκπαίδευση, η εργασιακή και διοικητική εμπειρία, τα ειδικά καθήκοντα των υπηρετούντων και η εργασιακή τους φυσιογνωμία (όπως δεξιότητες ή επιδόσεις, ηθικές αμοιβές, πειθαρχικές ποινές, μακρόχρονες ή συστηματικά επαναλαμβανόμενες αναρρωτικές άδειες ή αδικαιολόγητες απουσίες). Αυξημένη θα είναι η μοριοδότηση εάν ο υπάλληλος έχει προσληφθεί με διαγωνισμούς. Η αποτίμηση των προσόντων, προκειμένου οι υπάλληλοι να ενταχθούν στους πίνακες της διαθεσιμότητας-κινητικότητας με βαθμολογική σειρά προτεραιότητας για να μεταφερθούν σε άλλες υπηρεσίες, θα γίνεται από τριμελή ειδικά υπηρεσιακά συμβούλια ανά φορέα ή και ανά ομάδα ΝΠΔΔ, τα οποία συγκροτούνται από ένα μέλος του ΑΣΕΠ, τον γενικό διευθυντή Διοικητικού-Προσωπικού του φορέα και έναν ακόμη γενικό διευθυντή ή διευθυντή του ίδιου φορέα.
Από τη διαθεσιμότητα εξαιρούνται τέλος οι ανάπηροι υπάλληλοι με αναπηρία τουλάχιστον 67%, οι πολύτεκνοι εφόσον τα τέκνα τους συνοικούν και είναι εξαρτώμενα μέλη, οι υπάλληλοι με σύζυγο ή τέκνα ανάπηρα με αναπηρία τουλάχιστον 67%, όσοι ασκούν τη γονική μέριμνα τέκνου με δικαστική απόφαση καθώς και υπάλληλοι με σύζυγο σε διαθεσιμότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου